Bart Eggink is in 2007 als fysiotherapeut afgestudeerd aan de Hanze Hogeschool te Groningen.

Hij heeft zijn eerste ervaringen opgedaan in een praktijk in Heerenveen maar wilde zijn kennis specificeren met een masteropleiding. In 2011 is hij begonnen met de master Manuele Therapie SOMT te Amersfoort. Deze studie heeft hij afgerond in 2014 en is dus manueel therapeut.

Zijn visie op het menselijk lichaam is, dat het bestaat uit vele gewrichten en deze kunnen samen met elkaar maar ook afzonderlijk van elkaar voor veel verschillende klachten zorgen.

De oorzaak van het ontstaan van klachten kan liggen in de beweging van gewrichten onderling of afzonderlijk. Als een gewricht beperkt is in zijn beweging door bijvoorbeeld de stand van een botstuk dan kan dit pijn veroorzaken.

Manuele therapie kan in vele gevallen hierin uitkomst bieden en kan een gewricht sturen of rechtzetten.

Gezien Bart zijn sportieve verleden en heden (golf, tennis & padel) vindt hij het ook leuk om "sportgerelateerde blessures" op te lossen en te voorkomen. Sportgerelateerde blessures zijn vaak een combinatie van gewricht en spierproblemen. Om deze combinatie aan te kunnen pakken heeft Bart, naast zijn master manuele therapie ook de cursus dry needling Bart in 2016 afgerond.

Bart ziet het lichaam als een geheel. Uiteindelijk is ieder zelf verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gezondheid en fitheid. Een onderdeel van Bart zijn behandeling is ook vaak activering en zelf controle krijgen over je lichaam.

Bart geef tips en oefeningen mee om dit te bereiken.

Maak gerust eens een afspraak om te kijken of manuele therapie bij u nodig is

Ook Bart staat geregistreerd in het Centraal Kwaliteits Register Fysiotherapie en in het Centraal Register Manuele Therapie.

BIG-registratienummer: 29066880004